Kod IATA: DE / Kod ICAO: CFG
Siedziba linii Condor mieści się we Frankfurcie nad Menem, a głównym lotniskiem jest port lotniczy we Frankfurcie. Linie współpracują z kilkoma innymi przewoźnikami, są największymi wakacyjnymi liniami na terenie Niemiec. Każdego roku przewożą ok. 7 mln pasażerów. Od paru lat na międzykontynentalnych lotach, które obsługiwane są przez samoloty typu Boeing 767, przewoźnik uruchomił nową klasę lotu – Premium Economy. Podróżni korzystający z niej mają do dyspozycji, komfortowe fotele, darmowe napoje alkoholowe, posiłek „premium”, przeznaczone są dla nich także oddzielne stanowiska odprawy. Dodatkowym plusem tej klasy lotów jest fakt, że w sytuacji, gdy lot zostaje opóźniony lub odwołany, to pasażerowie mogą bezpłatnie zmienić rezerwację lub - co ważne – otrzymać zwrot poniesionych kosztów.
Przewoźnik powstał w 1955 roku. Początkowo funkcjonował jako Deutsche Flugdienst GmbH. Kilka lat później, w latach 60 – tych nazwę zmieniono na Condor. Linie miały oferować czarterowe loty na wakacyjnych kierunkach. Takie było założenie. W 1956 roku samoloty przewoźnika zrealizowały pierwsze rejsy, były to loty na Wyspy Kanaryjskie i Majorkę. Już po kilku latach działalności linie mogły pochwalić się tysiącami obsłużonych klientów, a ich udział w rynku wakacyjnych lotów wynosił ponad 60%. Linie Condor wprowadziły dalekobieżne loty do Kenii, Tajlandii, Cejlonu i na Dominikanę w 1966 roku. A parę lat później ich dochód był na tyle duży, że daleko za sobą pozostawiły inne wakacyjne linie. W Latach 80 – tych linie wprowadziły Condor Individuell – system służący do samodzielnej rezerwacji. W 1989 roku wspólnie z Turkish Airlines uruchomił SunExpress, celem była obsługa ruchu wakacyjnego – Niemcy – Turcja.
Linie Condor jako pierwsze na świecie posiadały samolot typu Boeing 747. Obecnie ich flotę budują samoloty Airbus A320, a także Boeing 767, 757-200, 757-300. Przewoźnik dysponuje 41 maszynami.
Linie Condor obsługują ok. 70 tras. Ich samoloty startują z 9 lotnisk na terenie Niemiec. Popularne kierunki, do których lata przewoźnik to m.in.: Hiszpania, Kanada, USA, Kuba, Kenia, Jamajka, Kostaryka, Węgry, Bułgaria, Włochy, Turcja, Francja, Grecja, Egipt, Maroko, czy Portugalia. To pierwszy tani przewoźnik, który oferuje nie tylko loty do europejskich krajów, ale także loty z Niemiec do Azj, Afryki, Ameryki, czy na Karaiby.
Condor był pierwszym przewoźnikiem na terenie Niemiec, który na długodystansowych trasach wyposażył samoloty Boeing w winglety – skrzydełka aerodynamiczne. Wydłużenie skrzydeł pozwala na zużycie mniejszej ilości paliwa, a także ograniczenie emisji spalin. W ciągu roku jedna maszyna „oszczędza” ponad 1000 ton paliwa. Przewoźnik oferuje więc nie tylko wysoki standard podróży, ale także, ku uciesze pasażerów – loty w korzystnych cenach. Ankieta Niemieckiego Instytutu Badań Jakości Usług, nie postawia wątpliwości, przewoźnik jest najbardziej lubianą linią lotniczą przez Niemców.
Masz pytania?
zadzwoń: